پیشگامان دنیای مالی
پیشگامان دنیای مالی ارائه دهنده خدمات آموزشی و مشاوره ای در حوزه مالی و سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار

آشنایی با استراتژی معاملاتی ACD

استراتژی معاملاتی Integrated ACD چیست و چه کاربردی در بازارهای مالی داخلی و بین المللی دارد؟!

استراتژی معاملاتی ACD چیست؟!

استراتژی معاملاتی ای‌سی‌دی (Integrated ACD)، روشی منطقی در معامله‌گری بازارهای مالی است که حالت‌های کم ریسک و پر سود را شناسایی می‌کند. این استراتژی هم در بازه‌های زمانی کوتاه و هم بلندمدت قابل استفاده است.ACD تنها یک روش معامله‌گری نیست بلکه مجموعه جامعی از فلسفه معاملاتی، روانشناسی بازار و تحلیل روند است. این روش نیازمند نقدشوندگی بازار است و کاراترین حالت آن زمانی رخ می دهد که  بتوانید موقعیت ها را سریع تسویه کرد و از بازار خارج شد.

تاریخچه استراتژی ACD

مارک فیشر معامله‌گر افسانه‌ای بازار انرژی آمریکا این استراتژی معاملاتی ACD را بنیان گذاری کرده است. این استراتژی معاملاتی برای هر بازاری اعم از بازار سهام و بازارهای کالایی و جفت ارزها کارایی دارد.علاقه مارک فیشر به تجارت در سنین بسیار پایین آغاز شد. او در سن ۱۲ سالگی اولین کار خود را در بورس کالا انجام داد. زمانی که در دانشکده بازرگانی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا حضور داشت، مارک فیشر به عنوان یک عضو مستقل در بخش کالایی بورس نیویورک(COMEX) مشغول به کار شد.

مارک فیشر در زمان حضور در کالج شروع به تحقیق در مورد راه های بهبود معاملات خود کرد. مارک فیشر با ترکیب ایده‌های تحقیقات دانشگاهی و تجربیات معاملاتی دنیای واقعی، اصول روش‌شناسی ACD خود را توسعه داد.

روش شناسی استراتژی ACD

اصول اولیه استراتژی معاملاتیACD ، ترسیم نقاط خاص قیمت در رابطه با محدوده‌ی باز (opening range) است. این استراتژی نشانگر نقاط مرجع در معاملات می باشد به طوری که نقاط A و C برای ورود و نقاط B و D به عنوان خروج استفاده می‌شوند. روش ACD قیمت‌های بالایی را که شما می‌خواهید موقعیت خرید باشد و همین طور قیمت‌های پایینی که شما خواستار موقعیت فروش بودن آن‌ها هستید را محاسبه می‌کند.

تا زمانی که نوسانات و نقدینگی کافی در بازار وجود داشته باشد، می‌توان از ماهیت تهاجمی استراتژی معاملاتی ACD جهت به حداکثر رساندن اندازه موقعیت‌ها و به حداقل رساندن ریسک استفاده کرد.اصول استراتژی ACD برای روش تهاجمی که در زمان عدم تعادل بازار مورد نیاز است، بسیار مناسب است.

بینش معاملاتی در استراتژی ACD

برای درک بهتر این موضوع، مناسب است بینش معاملاتی را با نقل قولی از مارک فیشر توضیح دهیم:

من دوست دارم زمانی که بازار در توسعه عمودی است از روش ACD استفاده کنم. این روش من را از ماهیت منفعلانه به ماهیت تهاجمی هدایت می کند. به جای اینکه منتظر بمانم تا بازار به من برسد، به سراغ آن می روم.

زمانی که بازار در حال رشد است، شما نمی خواهید تامین کننده نقدینگی باشید بلکه تمایل به دریافت این نقدینگی دارید. روش شناسی ACD در رساندن شما به چارچوب ذهنی مناسب برای تجارت این نوع بازار مفید خواهد بود.

قوانین استراتژی معاملاتی ACD

  1. نقاط A و C را به عنوان نقاط مرجع قراردهید.
  2. در هنگام معاملات به نقاط مرجع توجه مستمر داشته باشید.
  3. زمانی که سناریوی معاملات مطلوب است، اندازه‌ی معاملات خود را به حداکثر برسانید و به کاهش ریسک خود نیز توجه کنید.
  4. اگر اشتباه کردید، باید مسیر خروج را هم تعیین کرده باشید.
  5. اگر به اصل ۴ توجه داشته باشید با اطمینان معامله خواهید کرد.

اگر علاقمند به یادگیری استراتژی معاملاتی Integrated ACD و استفاده از آن در معاملات شخصی تان هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزشی معامله گری حرفه ای با استراتژی معاملاتی ACD که به صورت حضوری و آنلاین همراه با کارگاه های عملی و لایو ترید برگزار می شود، شرکت کنید.برای مشاهده اطلاعات دوره آموزشی معامله گری حرفه ای با استراتژی معاملاتی  Integrated ACD اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دلیل بازگشت وجه