پیشگامان دنیای مالی
پیشگامان دنیای مالی ارائه دهنده خدمات آموزشی و مشاوره ای در حوزه مالی و سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار

تاثیر آمار مدعیان بیکاری در روند بازارهای جهانی

داده های مربوط به بازار کار چه تاثیرانی در روند آتی بازاها علی الخصوص بازار جفت ارزها یا فارکس دارد؟!

داده های مربوط به بازار کار از اهمیت بالایی در تعیین روند جفت ارزها برخوردار هستند و در این بین داده های آمار مدعیان بیمه بیکاری (Unemployment Claims)  از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در مورد این داده و تاثیر آن بر بازارها صحبت کنیم.

آمار مدعیان بیکاری یا Unemployment Claims

اگر در اثر بحران هایی مثل کرونا و یا رکود اقتصادی، تعداد فرصت‎ های شغلی کاهش پیدا کند، افراد اقدام به درخواست بیمه بیکاری می‎ کنند و شاخصی در بازار فارکس وجود دارد که این آمار را به طور رسمی اعلام می ‎کند.شاخص آمار مدعیان بیکاری هر هفته از طرف اداره استخدام و آموزش وزارت کار ایالات متحده اعلام می‎شود و در دو بخش Initial jobless Claims  و Continuing Jobless Claims اعلام می شود.

داده ‎ Initial مربوط به افرادی است که در طی هفته‎ گذشته برای اولین بار درخواست بیمه‎ بیکاری کرده اند. و داده ‎ Continuing مربوط به افرادی است که در حال حاضر از بیمه‎ بیکاری استفاده می‎کنند.

چرا داده های بازار کار اهمیت دارد؟

در رکودهای عمیق اقتصادی فرصت های شغلی به شدت کاهش پیدا می کند و افراد زیادی درخواست دریافت بیمه بیکاری می‎کنند. و نرخ بیکاری در اقتصاد افزایش پیدا می‎کند. در این مواقع بانک های مرکزی اقدام به اعمال سیاست های  پولی انبساطی می‎کنند تا رکود به وجود آمده در اقتصاد را رفع کنند و نرخ بیکاری در اقتصاد را کاهش دهند.

همچنین در مواقعی که اقتصاد درگیر تورم های بالا هست بانک های مرکزی اقدام به اعمال سیاست های انقباضی می‎کنند و این سیاست های پولی انقباضی به مرور تاثیر خود را بر داده های بازار کار می گذارد و به مرور نرخ بیکاری در اقتصاد افزایشی می‎شود. بانک های مرکزی سیاست های پولی سخت گیرانه را تاجایی ادامه می دهند که بازار کار تحت تاثیر قرار بگیرد.

پس داده های مربوط به بازار کار به منظور تنظیم سیاست های پولی بانک ‎های مرکزی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

آمار مدعیان بیکاری در اقتصاد آمریکا

با ظهور بحران کرونا شاهد افزایش چشمگیری در آمار مدعیان بیمه بیکاری در اقتصاد آمریکا بودیم که در پاسخ به این رکود بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی انبساطی در پیش گرفت و با تزریق سنگین پول در اقتصاد و کاهش نرخ بهره، اقدام به احیای اقتصاد کرد که نتیجه آن کاهش تدریجی در آمار مدعیان بیمه بیکاری بود. و به مرور شاهد افت این شاخص بودیم. 

پس از اعمال سیاست ‎های انبساطی، تورم در آمریکا افزایشی شد و فدرال رزرو این بار سیاست انقباضی در پیش گرفت که باعث تضعیف دوباره آمارهای بازار کار شد.

تاثیر آمار مدعیان بیکاری در بازارها

بطور کلی اگر مدعیان بیمه بیکاری در اقتصاد آمریکا کاهش پیدا کند باعث تقویت دلار آمریکا در برابر سایر ارزها در بازار فارکس می‎شود و بالعکس اگر شاهد هرگونه ضعف در بازارکار آمریکا باشیم دلار آمریکا در برابر سایر ارزها در بازار فارکس تضعیف خواهد شد.

تاثیری که این داده در بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال می گذارد بستگی به سنتیمنت بازار در لحظه  انتشار داده دارد. بطور مثال اگر در شرایط تورمی در اقتصاد قرار گرفته باشیم، در صورت انتشار کمتر از انتظارات آمار مدعیان بیمه بیکاری، دست بانک مرکزی آمریکا برای اعمال سیاست های انقباضی تر باز بوده و بازار ارزهای دیجیتال و سایر بازارهای ریسکی تحت فشار قرار خواهند گرفت. به همین دلیل واکنش بازارها به داده های بازار کار تا حد زیادی به سنتیمنت بازار بستگی دارد.

جمع بندی

یکی از داده هایی که بانک های مرکزی با استفاده از آن ها اقدام به اعمال سیاست های پولی خود می کنند داده های مربوط به بازار کار هست. یکی از داده ‎های مهم بازار کار آمار مدعیان بیکاری هست که در شرایط رکودی در اقتصاد شاهد افزایش این داده هستیم و این داده یکی از دماسنج های مهم اقتصاد به شمار می ‎رود که وضعیت آتی بازار کار در اقتصاد را به ما نشان می‎دهد.

 

اگر علاقمند به سرمایه گذاری و معامله گری در بازارهای جهانی هستید و میخواهید به یک معامله گر حرفه ای بازارهای جهانی تبدیل شوید، پیشنهاد می کنیم در چهارمین دوره آموزشی جامع سرمایه گذاری و معامله گری در بازارهای جهانی که با تمرکز بر بازار رمزارزها، فارکس (جفت ارزها)، کامودیتی ها و بازارهای دوطرفه و با تدریس برترین اساتید این حوزه برگزار می شود شرکت نمایید.برای مشاهده اطلاعات دوره آموزشی اینجا کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دلیل بازگشت وجه