پیشگامان دنیای مالی
پیشگامان دنیای مالی ارائه دهنده خدمات آموزشی و مشاوره ای در حوزه مالی و سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار

آشنایی با مدرک CMA و کاربردهای آن

مدرک CMA استرالیا چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟ چگونه می توان مدرک CMA را دریافت کرد؟

دوره آموزشی CMA استرالیا پیشگامان دنیای مالی
ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه مدارک حرفه ای مهمی در رشته حسابداری وجود دارند و مزایا و کاربردهای هریک از آن ها چیست؟در این مقاله آموزشی سعی خواهیم کرد یکی از مهم ترین و معتبر ترین مدارک بین المللی در حوزه حسابداری مدیریت را معرفی کنیم.با ما در این مقاله آموزشی به منظور آشنایی با مدرک حسابداری مدیریت CMA استرالیا و مزایای آن همراه باشید.

آشنایی با مؤسسه حسابداران مدیریت استرالیا (ICMA)

مؤسسه حسابداران مدیریت استرالیا (ICMA)، یکی از سه مؤسسه حرفه ای حسابداری مدیریت در کنار IMA آمریکا و CIMA انگلستان است که دوره های مهارتی ویژه مدیران و کارشناسان خبره مالی را، با هدف آموزش دانش و مهارت های حسابداری مدیریت در نقاط مختلف دنیا برگزار می نماید.مؤسسه حسابداران مدیریت استرالیا مدرک حرفه ای و بین المللی مشهور به CMA رابه پذیرفته شدگان خود ارائه می دهد. سرفصل ها و محتوای آموزشی دوره های CMA استرالیا در دانشگاه های متعددی در کشورهای مختلف درمقطع کارشناسی ارشد و MBA تدریس می شود.

همچنین، موسسه حسابداران مدیریت استرالیا با تأسیس دانشگاهی در آمریکا تحت عنوان دانشگاه Calwest به دارندگان گواهینامه CMA خود، با گذراندن واحدهای درسی غیر حضوری محدود و شرکت در آزمون، مدارک MBA و DBA این دانشگاه را نیز ارائه می نماید.

مدرک بین المللی CMA چیست؟!

گواهینامه حسابداری مدیریت خبره (CMA) یک گواهی‌نامه معتبر حرفه‌ای است که از طریق موسسه حسابداران مدیریت استرالیا (ICMA) ارائه می‌شود و نشان‌دهنده تخصص دارنده آن گواهی در حسابداری مدیریت و مالی شرکت‌ها می باشد.

بخش های مختلف گواهی نامه CMA استرالیا عبارتند از:

  • برنامه‌ریزی مالی
  • تحلیل‌گری مالی
  • کنترل مالی
  • پشتیبانی تصمیم
  • اخلاق حرفه‌ای

مدرک حرفه ای CMA که مخفف Certified Management Accountant می باشد، تنها مدرک شناخته شده بین المللی در حوزه حسابداری مدیریت است که توسط مؤسسات بزرگ حسابداری مدیریت در کشورهای مختلف ارائه می شود.

مدرک بین المللی CMA استرالیا تنها مدرک Post Graduate حسابداری مدیریت در دنیا است که تنها به دارندگان مدارک معتبر حسابداری، مالی، مهندسی صنایع و مدیریت صنعتی با حداقل ۵ سال فعالیت رسمی مالی، پس از گذراندن دوره حداقل ۵۶ ساعته CMA و کسب امتیاز لازم در آزمون های تخصصی آن ارائه می گردد. به همین دلیل، سرفصل ها ومحتوای آموزشی دوره CMA استرالیا در دانشگاه های متعددی در کشورهای مختلف در مقطع کارشناسی ارشد و MBA تدریس می شود.

پیشگامان دنیای مالی مفتخر است با همکاری تنها نماینده رسمی CMA استرالیا در ایران، دوره ۵۶ ساعته CMA را بالاترین کیفیت و استانداردهای مورد نیاز به صورت حضوری و آنلاین برگزار نماید.برای مشاهده اطلاعات دوره اینجا کلیک کنید.

مدرک CMA چه مزایایی دارد؟!

امروزه دریافت مدارک حرفه ای بین المللی در همه جای دنیا با استقبال روزافزونی مواجه است.زیرا همانگونه که مدارک دانشگاهی نشاندهنده دانش فرد است، مدارک حرفه ای هم نشان دهنده مهارت فرد در بکارگیری دانش است. به همین دلیل، اخذ مدارک حرفه ای به ویژه در عرصه اشتغال و کاریابی برای افراد و همچنین در عرصه به کارگیری نیروی انسانی کارآمد برای سازمان های امروزی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

برخی از مزایای مدرک CMA استرالیا

برخورداری از دانش و مهارت های مورد نیاز سازمان های امروزی به منظور اتخاذ تصمیمات صحیح، دقیق و به موقع مدیریتی

برخورداری از رزومه قوی تر با درج گواهینامه CMA به عنوان یکی از معتبرترین مدارک حرفه ای مالی شناخته شده در دنیا

برخورداری از مزیت رقابتی بالاتر به منظور اشتغال در شرکت های خارجی

برخورداری از مزیت رقابتی بالاتر به منظور اشتغال در شرکت های بزرگ داخلی

امکان دریافت مدرک MBA دانشگاه Calwest آمریکا برای دارندگان CMA با گذراندن تعداد محدودی واحد غیرحضوری

 

مخاطبین مدرک CMA استرالیا چه کسانی هستند؟!

شرکت در دوره آموزشی CMA برای همگان امکان پذیر است اما دریافت مدرک حرفه ای CMA تنها منوط به کسب شرایط زیر، ضمن شرکت در آزمون و ارائه مقاله کاربردی می باشد:

  • مدیران و متخصصین دارنده مدارک دانشگاهی حسابداری یا مالی با حداقل ۵ سال سابقه فعالیت رسمی مالی یا فعالیت موثر در اجرای پروژه های حوزه حسابداری مدیریت مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت، کارت امتیازی متوازن و غیره
  • مدیران و متخصصین دارنده مدارک حرفه ای حسابداری یا مالی از مراکز آموزشی معتبر و انجمن های حسابداری باحداقل ۵ سال سابقه فعالیت رسمی مالی یا فعالیت موثر در اجرای پروژه های حوزه حسابداری مدیریت مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت، کارت امتیازی متوازن و غیره
  • مدیران و متخصصین دارنده مدارک مدیریت اجرایی (MBA) با حداقل ۵ سال سابقه فعالیت رسمی مالی یا فعالیت موثر در اجرای پروژه های حوزه حسابداری مدیریت مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت، کارت امتیازی متوازن و غیره
  • مدیران و متخصصین دارنده مدارکی از قبیل مدیریت صنعتی و مهندسی صنایع که ضمن گذراندن دروس حسابداری وحسابداری بهای تمام شده، حداقل ۵ سال سابقه فعالیت موثر در اجرای پروژه های حوزه حسابداری مدیریت مانند هزینه یابی بر مبنای فعالیت، کارت امتیازی متوازن و غیره ارائه نمایند.

چه فرصت های شغلی برای دارندگان مدرک CMA وجود دارد؟!

دارنده مدرک CMA استرالیا می‌تواند در حوزه‌های مختلف سازمان مشغول مشغول به کار شود و منحصر در بخش های مالی آن نمی باشد. مشاغلی که دارندگان CMA می‌توانند مشغول شوند متنوع است، چرا که تخصص موجود در این مدرک از حسابداری تا تصمیم‌گیری مدیریت و برنامه‌ریزی را شامل می‌شود. عناوین شغلی که دارندگان مدرک CMA عموماً به خود اختصاص می‌دهند عبارتند از:

  • مدیر‌عامل
  • مدیر‌ ارشد مالی
  • نائب‌ رئیس
  • کنترل کننده
  • حسابدار ارشد
  • حسابدار
  • حسابرس داخلی
  • تحلیل‌گر بودجه
  • تحلیل‌گر مالی
  • مدیر‌مالی

آزمون CMA استرالیا

CMA استرالیا به دلیل ترجیح آموزش بر آزمون، از نظام ارزیابی منطقی تر و آسان تری نسبت به CMA آمریکا و CIMA انگلستان برخوردار است. از آنجایی که تمرکز در دوره های CMA استرالیا بر مهارت آموزی به جای دانش افزایی است، آزمون کتبی از اهمیت کمتری برخوردار است . در عوض لازم است شرکت کنندگان این دوره، با ارائه مقاله کاربردی فارسی یا انگلیسی از بکارگیری یکی از ابزارهای حسابداری مدیریت مانند ABC و BSC در سازمان خود، مهارت آموزی خود را به اثبات برسانند و گواهینامه CMA خود را از مؤسسه حسابداران مدیریت استرالیا دریافت نمایند.

در صورت عدم قبولی در آزمون یا داوری مقالات، تجدید دوره ۵۶ ساعته الزامی نیست بلکه تنها شرکت مجدد در آزمون یا ارائه مجدد مقاله و پرداخت شهریه آزمون الزامی است.

در  رابطه با آزمون CMA همچنین لازم به ذکر است:

  • شرکت کنندگانی که دارای ۵ تا ۱۰ سال سابقه فعالیت رسمی مالی می باشند لازم است در آزمون فارسی CMA شرکت کنند وهمچنین مقاله کاربردی ارائه نمایند.
  • شرکت کنندگانی که دارای بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت رسمی مالی می باشند لازم نیست در آزمون فارسی CMAشرکت کنند بلکه تنها مقاله کاربردی ارائه می نمایند .

نحوه اعطا و صدور مدرک CMA

پس از ارزیابی آزمون کتبی و مقالات شرکت کنندگان دوره آموزشی CMA ،که توسط نماینده CMA ایران انجام می گرددمی گردد، فهرست پذیرفته شدگان به همراه برگه های آزمون ومقالات برای ارزیابی کلی به استرالیا ارسال و پس از تأیید نهایی، حداکثر ظرف مدت یک ماه، گواهینامه CMA و نامه عضویت افراد در شبکه حسابداران مدیریت استرالیا به همراه آرم مخصوص CMA جهت نصب بر روی لباس به آدرس شرکت کنندگان ارسال می گردد.از آن پس، پذیرفته شدگان اجازه خواهند داشت از عنوان CMA کنار نام خانوادگی خود و در رزومه خود استفاده نمایند.

هزینه دلاری عضویت CMA استرالیا

دوره ۵۶ ساعته CMA استرالیا که توسط نماینده رسمی آن در ایران با همکاری پیشگامان دنیای مالی برگزار می گردد شامل هزینه ریالی جهت شرکت دردوره و نیز هزینه ارزی در صورت پذیرش در آزمون و دریافت مدرک CMA استرالیا می باشد. هزینه ارزی عضویت CMA استرالیا، ۶۳۸ دلار استرالیا می باشد.(نرخ فعلی هر دلار استرالیا ۲۸۳۰ تومان است)  که به حساب مؤسسه حسابداران مدیریت استرالیا واریز می گردد.

چگونه در دوره CMA استرالیا شرکت کنیم؟!

بر اساس قوانین مؤسسه حسابداران مدیریت استرالیا تنها نمایندگان رسمی این مؤسسه قابلیت و صلاحیت برگزاری دوره ۵۶ ساعته CMA استرالیا راداند.پیشگامان دنیای مالی مفتخر است با همکاری تنها نماینده رسمی CMA استرالیا در ایران، دوره ۵۶ ساعته CMA در با بالاترین کیفیت و استانداردهای مورد نیاز به صورت حضوری و آنلاین برگزار نماید.برای مشاهده این دوره آموزشی و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید و یا با شماره تلفن های ۰۲۱۴۴۸۲۳۲۶۰، ۰۲۱۴۴۸۴۷۲۸۲، ۰۲۱۹۱۳۰۶۱۶۸ تماس حاصل نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دلیل بازگشت وجه