پیشگامان دنیای مالی
پیشگامان دنیای مالی ارائه دهنده خدمات آموزشی و مشاوره ای در حوزه مالی و سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار

نشست ملی ابزارهای تأمین مالی مسکن و مستغلات برگزار می شود.

دکتر حسن بان دبیرکمیته مؤسسین بورس املاک و مدیر دپارتمان املاک و مستغلات پیشگامان دنیای مالی مطرح کرد:

با توجه به برگزاری نشست ملی ابزارهای تأمین مالی مسکن و مستغلات با حضور و سخنرانی مسئولین و اساتید مطرح و بنام این حوزه، دکتر حسن بان دبیر علمی این نشست و دبیرکمیته مؤسسین بورس املاک و مدیر دپارتمان املاک و مستغلات پیشگامان دنیای مالی به تشریح ابعاد این نشست ملی پرداخت.

سوال: پیشینه ارتباط دانشگاه و صنعت برای تولید مسکن را چگونه می بینید؟

دکتر حسن بان: حدود پنج دهه است که ساخت مسکن شهری و تامین این نیاز اولیه ایرانیان؛ هر سال نقل محافل علمی و عملیاتی است و همه دم از اقتصاد مسکن می زنند و این درحالی است که به تازگی و برای نخستین بار رشته تخصصی اقتصاد مسکن متولد شده و به زودی اولین دانش پذیران خویش را پذیرش خواهد نمود تا این ارتباط متقن گردد.

سوال: یعنی می فرمایید با چنین اقدامی، دانشگاه چگونه می تواند به یخش صنعت مسکن و ساخت و ساز کمک کند؟

دکتر حسن بان: توجه داشته باشیم نیاز به داده های قابل اتکا که بتوان در تصمیم گیری کلان اقتصاد مسکن مثمر ثمر باشد و از آنها اطلاعات ارزشمند استخراج کرد در همه جا میسر نیست و هرکس از ظن خویش به نطق و سخنرانی می پردازد. بطور مثال مدتی به غلط مصطلح شده بود که ارزش هر متر مسکن در تهران ۱۰۰۰ دلار است و این شایعه‌ی بی‌پشتوانه علمی دهان به دهان بین مسئولین نقل می شد. لذا چنان شده است که باگذشت نیم قرن هنوز این نیاز اولیه مسکن و همچنین نیاز به داده ها و اطلاعات قابل اتکا اقتصادی در باب مسکن مرتفع نشده است. دانشگاه در این خصوص که مبحثی زیرساختی است میوتواند به اقتصاد مسکن کمک نماید.

سوال: چه اقدام عملی برای رفع این چالش پیشنهاد می دهید؟

دکتر حسن بان: به نیت مرتفع کردن این نقیصه، به دور هم جمع شده ایم تا با جمعی از نخبگان علمی و تجربی در حوزه های مرتبط با اقتصاد مسکن، یکبار برای همیشه به جمع بندی ابزارها و نهادهای مالی و پولی در تامین مالی مسکن و تاثیر و تاثر متقابل آنها بر اقتصاد بپردازیم. در دورانی بر این امر اتفاق نظر پیدا کرده ایم که با دو چالش اساسی دیگر هم مواجه هستیم.

نخست: کاهش معنا دار قدرت خرید مردم نسبت به ملک و مایملک مسکونی و چالش دوم: هدف گذاری دولت فعلی بر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی. با این حال؛ دانشگاه امام صادق (ع) بر آن شده است که با حمایت وزارت علوم و فناوری اولین دوره کارشناسی ارشد “اقتصاد مسکن” را برای نخستین بار در ایران راه اندازی کند و امید است که سایر دانشگاه ها نیز در این نهضت علمی دست به اقدام عملی بزنند.

سوال: لطفا در مورد نشست ملی تامین مالی صنعت مسکن و املاک و مستغلات توضیح دهید.

از بزرگان خوشنامی در بخش‌های مختلف اقتصاد تعاونی؛ اقتصاد دولتی و اقتصاد خصوصی دعوت کرده ایم تا آخرین تجربیات و پیشنهادهای کاربردی شان در آغاز دوران جدید ساخت و ساز مسکن توسط دولت سیزدهم را به گوش جان بشنویم؛ مناظره ها و رجز خوانی های علمی شان را نظاره کنیم و برای سرمایه گذاری در مسکن به شیوه های متناسب برای قرن جدید آماده و مهیا تر شویم. از صاحب منصبان تاثیرگذار در وزارت خانه های راه و شهرسازی، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و امور دارایی و از دانشگاه‌ها؛ کانون ها، پژوهشکده ها و اتحادیه‌های مرتبط دعوت کرده‌ایم تا به یکپارچگی تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه تامین مالی ساخت مسکن نزدیک و نزدیک تر شویم.

از جمله سخنرانان افتتاحیه این رویداد می توان به دکتر حسین عبده تبریزی، دکتر محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، دکتر مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر حامدسلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالای ایران، دکتر میثم فدایی مدیرعامل فرابورس ایران، دکتر مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر سعید اسلامی بیدگلی دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و اساتید مطرح و بنام دیگر اشاره کرد.

امید می رود چنین رویدادی که در سه روز پر بار و به صورت برخط از ۴تا۸ اسفند ۱۴۰۰ برگزار می گردد از مسائل به روزی مثل تامین مالی جمعی برای ساحت مسکن؛ طرح‌های توکنایزکردن پروژه‌های مسکن؛ خدمات نوین فرابورس ایران و بورس کالا در حوزه مسکن؛ و تجربیات نوین سایر کشورها مطلع شویم و این رویداد مبارک را سرآغازی بر این تحول عظیم در پذیرش اولین دانشجویان رشته تخصصی اقتصاد مسکن بدانیم.

منتظر دیدار و همراهی شما هستیم تا با هم ببالیم و تعالی یابیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام رایگان در نشست ملی تأمین مالی مسکن و مستغلات کلیک کنید.

 

null

نشست ملی ابزارهای تأمین مالی مسکن و مستغلات

افتتاحیه

نشست ملی ابزارهای تأمین مالی مسکن و مستغلات

نشست ملی ابزارهای تأمین مالی مسکن و مستغلات

پنل های تخصصی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دلیل بازگشت وجه